صفحه اصلي راهنما

راهنمای آنلاین

مدیریت دروس

این بخش شامل:
نگهداری و مديريت اطلاعات کلی مربوط به دروس ارايه شده توسط استاد در ترم جاری و ترم های گذشته

1. مديريت ليست دانشجويان هر درس
2. مديريت نمرات دانشجويان در بخش های مختلف هر درس
3. ارايه محتوای درسی برای هر درس شامل مقالات و فايل های PPT
4. ايجاد خبرنامه درس جهت اعلان های عمومی

دراین بخش شما باید نام دروس را که تدریس می کنید را ثبت کنید.
و برای هر درس ترم جاری را که تدریس می کنید را وارد ثبت کنید. هر درس می تواند شامل تعداد نامحدودی ترم تحصیلی باشد
بعنوان مثال: درس ساختمان داده ها
1- ترم اول 85-84
ترم دوم 85-84


ثبت درس

برای ثبت درس بر روی دکمه  کلیک کنید.
در این قسمت شما باید نام و شماره درس و توضیحاتی درباره درس را وارد کنید.

برای ثبت درس جدید بر روی دکمه ارسال کلیک کنید
برای ویرایش هر درس بر روی دکمه ویرایش و برای حذف از لیست بر روی دکمه حذف کلیک کنید.

ثبت ترم جدید
حال که شما دروس را ثبت کرده اید باید ترمی را که در آن درس را تدریس می کنید را ثبت کنید.
بر روی دکمه ثبت ترم جدید کلیک کنید.



این بخش شامل فیلد عنوان است که بعنوان مثال می تواند ترم نیم سال 84-85 باشد و همچنین مکان برگزاری کلاس، توضیحات و ساعتهای برگزاری کلاس دیگر اطلاعاتی می باشد که برای ترم می بایست ثبت گردد.
ساعت های کلاس:

جهت ثبت ساعتهای کلاس؛ روز، ساعت شروع و ساعت پایان را وارد نموده سپس کلید اضافه را فشار دهد. این ساعت به لیست اضافه می گردد. با فشردن کلید ثبت، تمام اطلاعات ترم ثبت می گردد. برای تغییر دادن روز و ساعت می تواند مقادیر آنها را در لیست تغییر دهید و دکمه ثبت را فشار دهید.


عنوان را وارد کنید و بعد بر روی لینک انتخاب کلیک کنید تا لیست دروس خود را ببینید و دروس مورد نظر خود را انتخاب کنید. بر روی دکمه ارسال کلیک کنید تا ترم جدیدی برای این درس ثبت شود


برای ویرایش هرترم بر روی دکمه ویرایش و برای حذف از لیست بر روی دکمه حذف کلیک کنید.
حال شما لیستی از دروس و ترم های تدریس آن را دارید.
هر درس شامل دکمه هایی برای ویرایش و حذف و همچنین جزوات آموزشی می باشد و لیستی از ترم های تدریس این درس که شامل خبر نامه , تابلوی اعلانات و دانشجویان و نمرات و تالارهای بحث و گفتگو می باشد.

هر ترم دارای یک انجمن بحث و گفتگو می باشد که با کلیک بر روی آن می توانید موضوعات درج شده در این انجمن را مشاهد کنید لازم به ذکر است فقط دانشجویانی که در لیست دانشجویان این ترم هستند می توانند در این انجمن شرکت کنند.
پیغامهای رسیده این ترم را می توانید با کلیک بر روی مشاهده نمائید. عددی که در کنار "پیغام های دانشجویان این ترم" نمایش داده شده است، نمایانگر تعداد پیغام رسیده جدید می باشد.

ثبت جزوات آموزشی برای دروس
هر درس دارای یک بخش جزوات درسی می باشد که استاد می تواند جزوات مربوط به درس را در آن ثبت کند.
بر روی دکمه یک درس کلیک کنید.

بر روی دکمه ثبت جزوه جدید کلیک کنید
مشخصات جزوه را وارد کنید. که شامل عنوان جزوه , نام نویسنده و موضوع جزوه و ... می باشد.


فیلدها را پر کنید و جزوه مورد نظر را که می تواند هر فایلی باشد را انتخاب کنید و بر روی دکمه ارسال کلیک کنید.
حال شما لیستی از جزوات ثبت شده برای این درس را می بینید. برای بازگشت به لیست دروس بر روی دکمه بازگشت کلیک کنید.
شما می توانید برای دریافت (Download) جزوات درسی سطح دسترسی تعریف نمائید. اگر بخواهید دریافت جزوات درسی برای عموم آزاد باشد، یعنی کاربران نیازی به ورود به سیستم (Login) نداشته باشند گزینه ‘برای عمومی آزاد’ را انتخاب نمائید. اگر بخواهید دریافت جزوات آموزش فقط برای دانشجویان شما (یعنی کاربرانی که کد کاربری) دارند آزاد باشد گزینه ‘ فقط برای دانشجویان من آزاد’ را انتخاب نمائید. با انتخاب گزینه ‘ فقط برای دانشجویان این درس’ دریافت جزوات درسی فقط برای دانشجویان آن درس مجاز می باشد.
برای ویرایش هر جزوه بر روی دکمه ویرایش و برای حذف از لیست بر روی دکمه حذف کلیک کنید.
خبر نامه
هر ترم شامل یک خبر نامه است که می تواند برای دانشجویان هر درسی که در سایت شما عضو می باشد و دارای کد کاربری می باشند، خبر نامه بصورت پست الکترونیک ارسال کنید.
استاد می تواند در هر زمانی که مایل باشد مطالب جدیدی را در قالب یک خبر نامه به صورت html و متن برای دانشجویانش ارسال کند.
برای ارسال خبر نامه بر روی دکمه خبر نامه کلیک کنید.




تابلوی اعلانات
در تابلوی اعلانات می توانید برای دانشجویان هر درس در ترم جاری پیغام بگذارید و برنامه هفتگی خود را اعلام کنید.
هر اعلان دارای یک تاریخ پایان نمایش است که اعلان فقط تا آن روز قابل مشاهده است. اعلانهایی که تاریخ پایان نمایش آنها گذشته باشد بصورت خودکار از سیستم حذف می شود
برای ثبت اعلان در تابلوی اعلانات یک درس بر روی دکمه تابلوی اعلانات کلیک کنید


در این قسمت اعلانهای شما لیست شده است



برای ویرایش هر اعلان بر روی دکمه ویرایش و برای حذف از لیست بر روی دکمه حذف کلیک کنید.
با کلیک بر روی میتوانید یک اعلان جدید ثبت کنید.


در این بخش شما یک عنوان برای اعلان وارد می کنید و تاریخ پایان نمایش را وارد کرده و متن اعلان را وارد می کنید

 

دانشجویان و نمرات
در این بخش شما می توانید از لیست دانشجویان خود دانشجویانی را برای هر درس در ترم جاری ثبت کنید.
همچنین می توانید نمرات پایان ترم را برای هر دانشجو ثبت کنید که این نمرات فقط توسط خود دانشجو قابل مشاهده است.



بر روی دکمه دانشجویان و نمرات کلیک کنید



ثبت دانشجویان به صورت لیستی :
در این قسمت لیست کل دانشجویان وجود دارد که می توانید از آنها لیست دانشجویان این ترم را انتخاب نمائید.




برای یافتن دانشجویان مورد نظر می توانید از جستجوی بالای صفحه استفاده نمائید.
با انتخاب دانشجویان مورد نظر بر روی دکمه انتخاب کلیک کرده تا دانشجویان انتخاب شده در لیست وارد شوند.



و برای حذف از لیست بر روی دکمه حذف کلیک کنید.
و برای دادن نمره به دانشجو بر روی دکمه ثبت نمره کلیک کنید.


نمره را وارد نمائید. برای وارد کردن ریز نمرات از پنجره کشوئی عنوان ریز نمره انتخاب و سپس در کادر جلوی آن نمره را وارد نمائید و سپس دکمه اضافه را فشار دهید. پس از فشار دادن دکمه اضافه، ریز نمره در لیست زیر آن اضافه می گردد. برای تغییر دادن ریز نمره می توانید مقادیر آنها را در لیست تغییر دهید. دکمه ثبت را فشار دهید تا تمامی اطلاعات ثبت گردد. ( برای هر ترم می توانید عناوین ریز نمره متعددی را تعریف نمائید. برای تعریف این عناوین دکمه "تعریف عناوین اعلان و ریز نمرات" را فشار دهید.



در این صفحه عنوان اعلان نمرات را وارد کنید. این عنوان هنگام اعلام نمرات به دانشجویان نمایش داده میشود.
در قسمت ریز نمرات نیز می توانید عناوین ریز نمرات را وارد نمائید. برای اضافه کردن، عنوان جدید را تایپ سپس کلید اضافه را فشار دهید. برای ویرایش بر روی دکمه  کلیک نمائید و بعد از تغییرات دکمه ثبت اصلاح را فشار دهید.
برای ثبت نهائی کلیه اطلاعات عناوین دکمه ثبت را فشار دهید.

Nofa Co.خانه :: راهنمای آنلاین :: سوالات متداول :: امکانات :: نسخه نمایشیl نوآوران فناوری اطلاعات آناهید